Blog

Jakie rodzaje wspólnych wizyt manager odbywa z handlowcem u jego klientów? Jaką rolę może odgrywać manager podczas wspólnej wizyty?

Co manager sprzedaży powinien robić podczas wspólnych wizyt z handlowcem u jego klientów? Na czym powinna polegać rola managera? Czego mu robić nie wolno? Są to pytania, które przynajmniej...

Czy kierownik sprzedaży powinien sprzedawać?

  Czy zastanawiasz się nad rolą kierownika sprzedaży? Zgadzasz się z tym, że autorytet w zespole można budować tylko samemu dobrze i dużo sprzedając? A może wręcz odwrotnie, uważasz, że samodzielna sprzedaż to jest ostatnia rzecz,...

Co to jest zarządzanie działaniami sprzedażowymi?

    Jest wiele spraw, na które nie było dotąd czasu, lub które traktowaliśmy „po macoszemu”, choć wiedzieliśmy, że one stopują nam wynik sprzedaży. Nad tym pracuję dziś z klientami....

Czym jest audyt, a czym “training on the job” w dziale sprzedaży?

  Czego potrzebują Twoi handlowcy, aby realizować zakładane wyniki sprzedaży?   Nie mam wątpliwości – każdego z wymienionych powyżej działań: audytu i treningu. Nade wszystko jednak świadomej...

Siła konstruktywnego feedbacku

  Menadżerowie, z którymi pracuję często narzekają na poziom zaangażowania i niską efektywność podległych pracowników. Ich zdaniem przyczyny są następujące: niewłaściwe nastawienie ludzi, słaba motywacja,

Po co Twoim handlowcom wiedza produktowa, czyli dlaczego handlowcy sprzedają głównie ceną

  Z tego artykułu dowiesz się: dlaczego najczęściej handlowcy nie chcą utrwalać wiedzy produktowej, do czego powinna służyć wiedza produktowa handlowcom podczas wizyt handlowych, jak przygotować ich...

Pozafinansowe motywowanie pracowników – czy przynosi korzyści?

  Potocznie mówi się, że pracowników motywuje najczęściej…   Wielu menadżerów zastanawia się nad tym jak skutecznie motywować swoich pracowników. Często słyszę opinie, że najbardziej skuteczną formą motywowania...
Co to jest ,,sales coaching"?

Co to jest „sales coaching”?

  „Jadę z handlowcem na coaching” – tak mówią o nim często managerowie i trenerzy sprzedaży. Zdarza się także, że używają określeń: „superwizja” lub „duo wizyta”. Zwykle tak właśnie nazywają dzień pracy spędzony...